неділя, 10 травня 2015 р.

ЕТИКЕТ СПІЛКУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ


Серед комунікаційних служб Інтернету є електронна пошта, форуми, служби обміну миттєвими повідомленнями. Як же залишатися адекватним співрозмовником у середовищі Web 2.0: 

Основні правила етикету інтернет-спілкування

  • Вітайтеся зі своїм співрозмовником на початку спілкування. 
  • Якщо спілкуєтеся з незнайомою людиною - назвіть себе.
  • Дякуйте за допомогу. 
  • Перепрошуйте за незручності
  • Намагайтеся не припускатися граматичних помилок у ваших текстових повідомленнях - це ознака поваги до себе і співрозмовників.
  • Намагайтеся чітко та лаконічно висловлювати ваші думки, щоб співрозмовнику не доводилося перечитувати ваше повідомлення кілька разів і перепитувати вас.
  • Якщо ви не отримали відповіді на важливе для вас повідомлення, не соромтеся звернутися доспіврозмовника повторно. Можливо, ваше повідомлення випадково загубилося. Але враховуйте, що, можливо, людині потрібен час, щоб обміркувати ваше повідомлення та підготувати відповідь на нього
  • Якщо вас зацікавив певний матеріал в Інтернеті та ви бажаєте обговорити його, надсилайте гіперпосилання з коротким описом змісту матеріалу.
  • Відповідайте на отримані повідомлення, не ігноруйте співрозмовників. Відповідь не обов'язково повинна бути великою, достатньо одного слова, щоб людина зрозуміла, що її почули.
  • Якщо одне повідомлення містить кілька запитань, дайте відповідь на кожне.
  • Якщо ви бажаєте поспілкуватися з кимось у режимі реального часу, запитайте в співрозмовника, чи має він на це вільний час.
  • Не кожний співрозмовник може бути доброзичливо налаштований відносно вас. Ігноруйте негативно налаштовану особу, щоб не створювати ситуацію конфлікту. Але будьте й самі стриманими, терплячими та уважними, щоб не образити людину.
  • Насамперед, потрібно намагатись бути позитивними, відкритими та з повагою ставитись до людини, з якою спілкуємось (навіть якщо ми ніколи не зустрінемось із нею в «реалі»); 
  • Зберігати спокій навіть у найскладніших ситуаціях (коли дискусія вже переросла в суперечку, а то – й сварку); 
  • Вміти ставити себе на місце співрозмовника з повагою до його думок, відчуттів та потреб; 
  • Завжди шукати конструктивного виходу з дискусії; 
  • Всіма можливими силами уникати емоційних відповідей та переходу на особистості (тим більше, що навряд чи ми знаємо особистість тієї людини, з якою спілкуємось); 
  • Давати собі час та простір для роздумів (якщо пишете відповідь на агресивний коментар – зачекайте деякий час і перечитайте написане). На щастя, інтернет дає таку можливість – вам зовсім не обов’язково реагувати негайно! 
  • Нарешті, переконатись, що відповідь не має жодної іншої інтерпретації, ніж та, яку ми в неї вкладали. Це дуже важливо – оскільки із двох можливих тлумачень майже завжди буде обрано гірше! 

І пам'ятайте: Людина повинна залишатись собою у всіх випадках, навіть якщо її справжнє обличчя ховається під маскою «мережевого віртуала».

Джерело -  http://leontyev.at.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар